perjantai 6. helmikuuta 2009

Mukamas120cm

Tunsin oloni riittävän terveeksi ja kävin vihdoinkin ostamassa olohuoneeseen pimennysrullaverhot. Pohdin pitkään säleverhojen ja rullaverhojen välillä päätyen valitettavasti rullaverhoihin. Ostin 120 cm leveät, ihan tavis pimentävät rullaverhot ja kiikutin ne tyytyväisenä kotiin, purin pakkauksista ja kokosin sekä kasasin palapelit kuntoon. Kiikuin katonrajassa ja tyytyväisen porailin kiinnityshärpäkkeet paikoilleen- Kaiken piti olla valmiina itse verhojen asentamista varten. Hetken pähkäilyjen jälkeen alkoi ihmettely, miten kummassa ikkuna-aukko ei peitykkään... mittanauha käteen ja karu fakta oli, että rullaverhojen leveys olikin 115 cm paketin kyljessä koreilleen 120 cm sijaan.

Voi V****.Nyt sitten mulla on ikkunassa muutaman sentin liian kapeat rullaverhot, hemmetti sentäs. Mietin mielessäni, että olisiko minun pitänyt jostain tietää yleispätevänä sääntönä pimentävien rullaverhojen olevan aina ja joka valmistajalla 5 senttiä ilmoitettua kapeampia, vai onko tässä nyt joku grandekusetus menossa. Harmittaa ihan hemmetisti, sillä mitenkähän minä nyt nuo palautan takaisin kun ne on kuitenkin jo kasattu, koottu ja jo ikkunaankin ruuveilla porattuna/ripustettuna. Paskat. Nyt minä olen vihainen. Palautetta liikkeeseen lähtee jokatapauksessa...
MURRRR.

2 kommenttia:

Susanna kirjoitti...

onkohan siinä paketissa tarkoitettu leveyttä minkä se yläosa vie, ku sehän on leveämpi siitä. Joku taas fiksusti ajatellut, vähän harhaanjohtavaa. Mulla on työhuoneessa omasta mittavirheestä johtuen viis senttiä liian leveä verho, niin että sitä joutuu aina nostamaan jos mielii saada tuuletusikkunan auki :D

Vesihiisi kirjoitti...

No kun vihapäissäni päivällä jo mittailin yläosaa, niin sekään mitta ei täsmää tuohon 120cm. Ärsyttää vaan vieläkin hemmetisti, toki kyllähän nuo suurimman osan noista ikkunoista peittää... Käytännössä varmaan vaan reilu sentti jää sivusta vajaaksi, mutta silti PLÄÄH. Pieleen meni koko homma.