maanantai 14. syyskuuta 2009

Viikonlopun rientoja



Käytiin Hanin kaa Susirajan entisillä kotiseuduilla pitkästä pitkästä aikaa. Olotila oli melkein nostalginen vanhoilla tutuilla seuduilla pyöriessä ja en oikein osannut päättää kaipaanko kotiseuduille takaisin vain en. No pohdinnan jälkeen totesin, että se oli ja meni aika tuolla seudulla ja nyt on sit uudet maisemat ja kujeet. Olin muuten elämäni ensimmäisen kerran yötä laavulla ja kieltämättä oli varsin veikeä kokemus herätä aamulla sumuisen järven rannalta lämpötilan huidellessa melkein pakkaslukemia. Hienoa oli ja nyt sitten on taas vimmattu peseminen kun kaikki vaatteet nyt sattuvat haisemaan savulle. Eipä haittaa, kivaa oli :)

Työsopimukseni on taas katkolla parin viikon päästä ja olin jo herkutellut mahdollisuuudesta päästä eroon kyseisestä duunista koska firman taloudellinen tilanne ei salli määräaikaisten työsuhteiden jatkamista. Pomo halusi perjantaina jutella kanssani juuri ennen työaikani loppua ja työsopimuksen jatkojahan hän minulle tarjosi. Olin jo päättänyt etukäteen kieltäytyä työstä, mutta rahallinen kuukausittainen korvaus työstä oli yllättävän suuri ja lupasin harkita asiaa. Katsotaan nyt onko minulla kanttia heittäytyä taas tyhjän päälle, vai tyydynkö vanhaan ja turvalliseen työhön.

Ei kommentteja: