tiistai 25. heinäkuuta 2006

Verkostomarkkinointi... YYH :(

Sukulaistätini on koettanut värvätä minua jonkun verkostomarkkinointifirman infotilaisuuteen ja olen toistaiseksi onnistunut kieltäytymään. Miksi aina kaikki ystävät ja muut tutut tyrkyttävät moisia? Tuntemattomalle olisi niin hemmetin paljon helpompi sanoa suoraan, että juttu EI KIINNOSTA. Tällä kertaa aivopesua harrastava firma olisi joku Amway, en edes ole nähnyt vaivaa Googlettaa mitä moiseta puljusta sanotaan. Minä en todellakaan ole mikään hyvä naamanrasva ja hivenainentestaaja ja köyhäkin olen, eli kukaan ei nyt rikastu mun pennosilla. Tai senteillä nykyisin.

Entinen kumppanini sotkeentui joskus GNLD:n juttuihin ja se kerta riitti sivusta seuranneena toteamaan, että se on aivan huijausta koko homma. Värväystilaisuudet ja koulutustilaisuudet olivat enemmän jotain hurmoshenkisiä kokouksia, kun asiallista koulutusta. Joku oli todella tutkinut ja miettinyt mitä ja miten niissä koulutuksissa pitää kertoa ja näyttää, jotta tavan keskivertoihminen niihin lankeaa.

Luulen että tyypillä on tänäänkin, melkein neljä vuotta eromme jälkeen niitä tuotteita loppuelämäkseen. Kukaan muu kun läheiset ei niitä suostuneet ostamaan, joten hän joutui jonkun pistesysteemin vuoksi ostamaan niitä omaan käyttöönsä saadakseen "jotain". Muistan kuinka minäkin koetin tuputtaa äidille jotain pesuainetta käsitiskaukseen ja kehuin sitä maasta taivaaseen kuinka hyvää se on. Totuus oli kuitenkin myönnettävä itsekkin aika nopeaan, ei sillä rasva lähtenyt ja se lantraus ja laimentaminen oli ihan perseestä. Häpeän vieläkin sitä pakkomyyntiä läheisille :( Anteeksi äiti.
Ja anteeksi kaikki te, jotka uskotte pyramidimalleihin ja verkostomarkkinointiin ja teette tulosta sillä. Ei ollut minun juttuni ja minä en sitä kenellekkään suosittele, mutta edelleenkin jokainen saa tehdä mitä haluaa rahoillaan ja ajallaan.

Muita närkästyksen aiheita tälle päivälle ei suuremmin ole. Helle on tullut takaisin, mikä ei välttämättä ole hyvä asia, koska minun pitää pitää edelleen käydä töissäkin. Lievää järkytystä työympäristössä minulle aiheutti työkaveri, joka tunnusti olevansa seksisuhteessa erään yhteisen työkaverimme kanssa. Molemmat osapuolet ovat tietysti naimisissa ja silleen, mutta aika rajua sanoa minulle, käytännössä melkein vain "hyvän huomenen tutulle" moisia. Hän halusi kuulema kertoa sen suoraan, ennenkun muut sen mulle juoruaa. Sarkastisesti mietin, että kukahan se minulle olisi tuostakin juorunnut, kun hän itse on se työyhteisön tietotoimisto, mikä välittää kaikki juorut välittömästi. On tämä... elämä taas hassua. En ala moralisoida eli edelleenkin aikuiset ihmiset saa tehdä mitä haluavat keskenään, kunhan nyt eivät töissä muhinoi mun silmien alla.

Ja nyt lähden pyöräilemään mun Ystäväni luo. Nähdään pitkästä pitkästä aikaa hänen palattua kotiin vaellusreissultaan. Ihanaa :)

Ei kommentteja: